Træningstanker og update…

12.01.2015 af: walkinrunout Kategori: exercise

Rigtig mange har gode intentioner om, at påbegynde alle mulige former for træning her i starten af det nye år… og i det fitnesscenter jeg underviser i, er der også kommet et hav af nye ansigter den sidste uge. (som der altid gør i begyndelsen af januar ;-) )

Jeg har som sådan ikke nogle planer for at ændre min træning i forhold til, hvad jeg plejer, men jeg kunne godt tænke mig, at prøve at lave en slags opfølgning på, hvad jeg egentlig gør og om det virker efter hensigten.

Jeg træner mellem tre og fem gange om ugen… løb, zumba, styrketræning, TRX, yoga og pump… men hvad er egentlig hensigten med min træning? Hmmm.. lige pt. er det faktisk bare at holde mig rask, stærk og i god form!! og sådan har det været i over et år.

Således har min uge 2 set sådan ud… trænings-wise:

Mandag: zumba 1 time og yoga 1 time

Tirsdag: Pump 1 time

Onsdag: ingen træning

Torsdag: wellness… er det ikke også en slags træning ;-)

Fredag: Styrke træning – bryst og triceps

Lørdag: ingen træning

Søndag: ingen træning

 

Kram og rigtig god mandag!

8 thoughts on “Træningstanker og update…

  1. Sikke en aktiv uge, det er altid godt og holde sig i form. Jeg må dog indrømme, at jeg ikke er den helt store træningsløve – men jeg holder dog utrolig meget af at løbe. Har du nogle fif til at begynde at løbe ude, når vejret er så koldt som det ellers er? Kan nogle gange have lidt bøvl med knæet, når kulden er her.

    HOPELESSWANDERERGIVEAWAY

    • Det er også skønt at løbe… tidligere løb jeg 3-4 gange i ugen hele året rundt, men nu holder jeg det kun ved lige – dvs. løber kun sporadisk og når der er godt vejr.
      Mit bedste tip til løb om vinteren er at sørge for at have vinterløbetights på og også skiundertøj, hvis der er meget koldt. Man kan få sådan nogle trekvartlange skiunderbukser og de er altså rigtig gode. Jeg sørger også for at varme op indenfor når det er koldt (selvom jeg egentlig ikke gider ;-) ) og endelig så er jeg så heldig, at næsten lige meget hvilken vej jeg løber, så starter det med at gå opad… og det betyder, at jeg hurtigt bliver varm.
      Håber du får nogle gode ture og at knæet ikke driller for meget. :-)

  2. Det ser ud til at have været en ret god start på året for dig. Selv træner jeg også bare for at holde mig sund og rask, hvilket jeg synes burde være alles hensigt med træning, frem for at tabe sig 5 kg på en uge, eller for at se godt ud i en bikini til sommer! (:

    • Helt enig… det kommer faktisk også lidt af sig selv, hvis man holder sig aktiv og i gang hele året… eller det er i hvert fald min erfaring.
      Jeg synes også at det er vigtigt at fokusere på alle de andre ting som motion gør… som at holde humøret højt, give ekstra overskud og holde hjertet i gang :-)

  3. Jeg skal også snart i gang igen! I slutningen af januar skal jeg til København og have lavet kost- og træningsprogram, som jeg skal følge de næste 3 måneder, og jeg glæder mig så meget! :D

    • wauw.. spændende.. det gad jeg godt prøve engang – har du en plan med det? eller er det bare for at holde dig sund?

  4. Fedt du stadig holder det så godt kørende, jeg har holdt pause fra træningen i over en måned og det er mest fordi jeg har været så meget væk, gad ikke betale når jeg nu ikke var der ;)

    Men jeg er helt frisk på at starte igen, formentlig bliver det allerede i morgen. Jeg har heldigvis ikke taget på, så jeg starter vor jeg slap og får strammet op igen :)

    • super!
      Jeg oplever også at man sagtens kan holde pauser uden at ændre ret meget på kroppen… men det er nok noget med at når grundformen er god, så skal der mere til at det hele vælter…
      Jeg har været i gang i over et år nu og må indrømme, at jeg helt kan få abstinenser, hvis jeg ikke kommer afsted i 2-3 dage… ;-) lidt skørt, men egentlig meget fedt…

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Instagram


Bloglovin

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Facebook

Emner

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Fløg Blog med Email