træning uge 4…

25.01.2015 af: walkinrunout Kategori: exercise

Nu skrev jeg sidste uge, at jeg selv synes det vigtigste er, at man laver det man godt kan lide – og det holder jeg også ved, men jeg er også så heldig, at jeg rigtig godt kan lide både at lave konditionstræning og styrketræning… så det kan jeg jo sagtens sige.

Jeg tror nemlig også på, at det er vigtigt, at kombinere disse to træningsformer, da de holder kroppen i gang på hver sin måde. Konditionstræning og kredsløbstræning hævdes af forskere at være rigtig godt for hjerte, lunger og kredsløb, mens styrketræning er rigtig godt for muskler og led.

Man kan sagtens være og holde sig i form ved kun én af delene, men er man så heldig at kunne lide forskellige ting kan man jo ligeså godt få alle fordelene med.

Èn af de dele som jeg ikke tidligere har været så opmærksom på er smidighed… hvilket sikkert skyldes, at jeg altid har været smidig og derfor aldrig har haft problemer med at “nå” noget…. men jeg er blevet opmærksom på, at det nok er noget, der skal holdes ved lige, hvis jeg vil bevare smidigheden selv om jeg bliver ældre… (og det gør jeg ha ha)

Så derfor er yoga kommet ind i min verden…  Jeg må indrømme, at det ikke er noget jeg kommer til at lave hver eneste dag, det går det simpelthen for langsomt til, men det er nogle geniale stræk, man lærer at lave og man kan næsten mærke fra gang til gang, at man bliver mere smidig.

Jeg er stadig nybegynder, men udfra denne planche, som er lånt hos www.prevention.com er der rigeligt, at tage fat på.

 

Min træning har væres sådan i uge 4:

Mandag: zumba 1 time og yoga 1 time

Tirsdag: boldtræning 1 time og pump 1 time

Onsdag: ingen træning

Torsdag: ingen træning

Fredag: træning af bryst, biceps og mave

Lørdag: en lang gåtur med hunden

Søndag: træning af ryg og triceps

 

Kram!

4 thoughts on “træning uge 4…

  1. Det er nemlig så vigtigt at man godt kan lide sin motionsform, ellers bliver man hurtigt træt af det. Jeg er ikke god til cardio i mit træningscenter, tilgengæld går jeg mange kilometer i fri natur og så benytter jeg de forskellige maskiner i centeret, når der skal styrketrænes :)

    • Det med at gå ture elsker jeg også… og når man så kan tage hunden med eller én af børnene… så er det jo fantastisk. ;-)

  2. Det er virkelig godt gået at du får inkorporeret motion ind i din hverdag. jeg synes ikke jeg får tid til det.
    Manden har smidt 10kg på 12 uger bare ved at cykle på job hverdag. Han tog 2,5 kg på i julen, men dem smed han i løbet af 3 uger efterfølgenden. Han har 22 km hver vej.
    også har han en app som hedder lifesum og den er altså genial. Den virker for ham, så han føler ikke sult. Vi lever ret varieret så han får dækket alle behov. Samtidig er der plads til vino også i hverdagen og han har fået muskler ;-D
    I år har han slet ikke været forkølet som han ellers altid er om vinteren, det er altså lidt vildt.
    også har han vildt meget energi. Det passer godt i denne periode hvor han ligger på langs og tit kommer i seng kl. halv 2 og op igen kl. 5 for at komme afsted på cyklen.

    jeg vil bare gerne halv det han gør :-D

    /Chau

    • 10kg på 12 uger… vildt… – men ja, det er altså rigtigt, både det med sygdom og energi. Jeg har ikke været syg i al den tid jeg har trænet, ikke engang forkølelse og jeg har bare rigtig meget energi. Det er nok et spørgsmål om at få gang i den der spiral, der kører opad… ved godt det er lettere sagt end gjort, men som jeg har det nu, kan jeg slet ikke undvære at komme afsted. Jeg gætter på at din mand, har det på samme måde.
      Men husk at lidt også har ret… ;-)

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Instagram


Bloglovin

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Facebook

Emner

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Fløg Blog med Email